Een sterke merkidentiteit draait om wie je bent als merk en waar je voor staat. Een merkidentiteit vertelt een verhaal. Een uniek, eigen verhaal en is een bepalende factor voor succes in sterk competitieve marktsegmenten.
Revolutionaire Personalisatie met 3D Printing
Er lopen vele miljarden consumenten rond op onze planeet en de culturen zijn heel divers en waarden en normen variëren per individu. Steeds meer consumenten eisen producten die hun individualiteit weerspiegelen en onderstrepen. Loyaliteit aan merken is daarbij niet meer vanzelfsprekend. De consument kiest voor producten en diensten die aansluiten bij hun specifieke levensstijl of levensfase. Personalisatie is hierbij één van de keyfeatures waarin 3D printing een doorslaggevende rol kan spelen.
Om trends te kunnen bijbenen produceren fabricanten steeds frequenter kleinere aantallen om zo het assortiment sneller te kunnen verversen. Personalisatie is namelijk niet langer uitzondering maar wordt meer de norm. De "one size fits none" generatie drijft producenten in de richting van steeds meer maatwerk. De inzet van 3D printtechnologieën maakt personalisatie binnen een bestaand productievolume mogelijk, voegt als marketingtool waarde toe en genereert extra omzet.
Het produceren van kleinere aantallen met brand personalisatie geeft producenten genoeg mogelijkheden na te denken hoe om te gaan met seriegroottes van honderd of een paar duizend stuks. Dit om bijvoorbeeld tijdelijke acties en evenementen te ondersteunen of gekoppelde producten onder de aandacht te brengen.
-
Industrie segment:
Consumentengoederen
-
Gekozen materiaal
-
Voordelen
"RapidCenter is uw 3D-printing productiepartner voor de productie van seriewerk, reserve- en legacy-onderdelen en prototypen. Als u vragen heeft omtrent geschikte toepassingen dan helpen wij u graag op weg om de juiste oplossingen te vinden die passen bij uw visie en wensen."